Kære naboer
Som skrevet i en mail til jer den 8. juni, så ønsker flere ejere at opsætte altaner i 2014.
Hvis vi skal afbestille køkkenvinduer i den anledning, skal vi gøre det senest i denne uge.
Derfor skal du give besked til bestyrelsen senest på torsdag den 12. juni kl. 18, hvis du har altan-planer. Du bedes bekræfte i en mail, at du ikke ønsker et nyt køkkenvindue, fordi du forventer at sætte altan op i oktober/november 2014. Hvis bestyrelsen ikke hører fra dig inden den 12. juni kl. 18, bliver vinduerne bestilt. Vi kan ikke lov at det lykkes afbestille vinduerne hvor der skal monteres altaner, men vi vil forsøge.
Vær særligt opmærksom på, at hvis du senere finder ud af, at du alligevel ikke skal have en altan op i år, så skal du selv betale den merudgift, der vil være forbundet med at sætte et køkkenvindue op efter, at det fælles vinduesprojekt er afsluttet.
Til sidst skal vi for god ordens skyld gentage, hvad det kræver for at få godkendt opsætningen af en altan:
- Bestyrelsen skal godkende en opsætning af altan, for at der kan opnås byggetilladelse hos kommunen.
- En altandør er en privat investering som sker udelukkende for egen regning uden for vinduesprojektet. (køkkenvinduet er derimod en fælles udgift for foreningen, som ifølge vedtægterne betales efter fordelingstal)
Der må kun opsættes altaner i oktober og november. - For at en altan kan godkendes skal der ligge en aftale om opsætningen af altanen mellem bygherre og bestyrelsen, hvor det fremgår at altanen bliver opført i identisk materialevalg og type som de andre nyopsatte altaner (herunder mål, profiler, dørløsning, fortaning af teglsten, træsort til belægning, farve på underbeklædning osv.)
- Det skal samtidigt fremgå af aftalen mellem bestyrelse og bygherre at bygherre skal tegne bygherreforsikring i forbindelse med opsættelsen.
På forhånd tak
Bestyrelsen